Tübitak Bilim Söyleşileri Kapsamında Öğrencilere Adalet ve Hukuk Dersi
Diyarbakır’ın Kulp ilçesinde yer alan Atatürk İlkokulu’nda, Tübitak Bilim Söyleşileri etkinliği kapsamında 4. sınıf öğrencilerine yönelik özel bir bilim programı uygulandı. Etkinlikte, adalet, hak, eşitlik ve mahkemeler gibi temel hukuk kavramları öğrencilere alanında uzman bir akademisyen tarafından anlatıldı.
Kulp ilçesinde düzenlenen etkinlik kapsamında, Tübitak Bilim Söyleşileri programı çerçevesinde Atatürk İlkokulu’nda “İnsan Hakları, Vatandaşlık ve Demokrasi” dersiyle bağlantılı olarak özel bir bilimsel söyleşi gerçekleştirildi. İlkokul 4. sınıf düzeyindeki öğrencilere yönelik düzenlenen etkinlikte, adalet, hak, eşitlik ve mahkemeler gibi kavramlar hem teorik hem de örnekler üzerinden detaylı biçimde ele alındı.
Etkinliğe Dicle Üniversitesi Hukuk Fakültesi’ne bağlı Adalet Meslek Yüksekokulu Öğretim Görevlisi Dr. Öğr. Üyesi Ömer Ergün katılarak, çocuklara hukukun toplumsal yaşam içerisindeki rolünü ve adaletin neden vazgeçilmez bir değer olduğunu sade bir dille anlattı. Dr. Ergün, çocukların yaş düzeyine uygun örneklerle hukuki süreçlerin işleyişi, birey hakları ve eşitlik ilkeleri hakkında bilgilendirmelerde bulundu.
Amaç: Bilimi, Hukuku ve Değerleri Erken Yaşta Aşılamak
Etkinlik hakkında açıklamada bulunan Atatürk İlkokulu Müdürü Şemsettin Pehlivanoğulları, programın önemine dikkat çekerek şu ifadeleri kullandı:
“Amacımız, müfredat doğrultusunda ve Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında öğrencilerimize sadece akademik değil, aynı zamanda sosyal, kültürel ve bilimsel değerler kazandırmaktır. Bu tür etkinliklerle hedef kitlemiz olan öğrencilerimizin, bilimsel kavramları ve süreçleri alanında uzman konuşmacılar aracılığıyla doğrudan tanımalarını sağlıyoruz.”
Müdür Pehlivanoğulları, öğrencilerin özellikle adalet ve eşitlik gibi kavramlara olan ilgisinin yüksek olduğunu belirterek, bu tip uygulamalı ve etkileşimli etkinliklerin çocukların hem entelektüel gelişimine hem de toplumsal duyarlılıklarına katkı sunduğunu vurguladı.
Eğitimde Farkındalık ve Sorumluluk Bilinci Öne Çıktı
Ders süresince öğrenciler, adaletin nasıl sağlandığını, bir mahkemenin nasıl işlediğini ve insanların eşit haklara sahip olmasının toplumda nasıl bir denge oluşturduğunu öğrenme fırsatı buldu. Katılımcıların sorduğu sorulara detaylı yanıtlar verilmesi ise öğrencilerin konuya olan ilgisini artırdı.
Etkinlik sonunda öğrencilere teşekkür edilerek bilime ve hukuka olan ilginin devam ettirilmesi yönünde teşvik edici mesajlar verildi.